Det här med engagemang.

Ibland har man dippar i sitt engagemang. Säkert många som vet vad jag pratar om. När man frågar sig själv varför man lägger ner alla dessa timmar för politiken. När det känns som att det ändå inte spelar någon roll.
När det känns som att man ändå inte kommer kunna göra någon skillnad.
Jag har haft en sådan nu. I perioder när man själv och andra flitiga engagerade runt omkring en kämpar och kämpar samtidigt som det känns som partiet håller på och bråkar sönder sig självt.
När man tycker att vissa inom partiet beter sig som de värsta maktgalna inom SSU gjorde. När man tycker att folk bara borde skärpa till sig och man bara för en gångs skull faktiskt vill be dem att hålla käften, rätta in sig i ledet och hålla sina interna strider - just så, interna! Jag brukar inte vara den som tycker att folk ska rätta in sig i ledet och enbart följa partipiskan, men interna stridigheter ska inte användas som ett maktmedel och ska inte användas för att skada partimedlemmars förtroende. Vill man åstadkomma något ska det fan ske med rättvisa metoder och inte genom fulspel och baktalande.
Jag säger som partiet en gång sa till SSU - håll era strider internt. Och lägger till min personliga åsikt - bete er som folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0